26 maj 2014

"Mor, hvorfor tisser du på gulvet!!???"







Vi har fejret fødselsdag i weekenden. I lørdags var det præcis 3 år siden Olivia udbrøb: "Mor! Hvorfor tisser du på gulvet??" Og det gjorde jeg jo så heller ikke - men det så bestemt sådan ud, da jeg rejste mig fra morgenbordet fordi jeg synes der skete et eller andet - og vandet så bare løb ned af benene! Så jeg kørte Olivia i børnehave (siddende på et håndklæde mens jeg kneb ballerne sammen) og så hjem og vente på veerne. Men de kom ikke, så ved middagstid kom Thomas hjem og vi kørte på sygehuset. Og personalet på fødegangen havde ikke det store at lave, så jeg fik noget ve-drop og det skruede de op hvert 20. minut. Shiiiit det gjorde ondt, og efter et par timer kom en narkoselæge for at give mig en epidural. Jeg skulle op og sidde for at kunne få den, men jeg kunne næsten ikke komme op for veerne. Da jeg endelig kom op, mærkede jeg han rensede min ryg, men jeg kunne også mærke noget andet - og jeg sagde til jordemorderen at enten så skulle jeg på toilet eller også så kom den lille NU!!! Jeg blev beordret ned igen, og de kunne så konstatere at der var et hoved på vej. Så narkoselægen måtte gå igen - han nåede kun at rense mig... Og 2 veer efter kom den dejligste lille pige til verden! Smuk, dejlig og helt perfekt! Og ca. 4 timer gammel var hun lige en tur i McDrive. Far og mor var sultne så ved 23-tiden kørte vi hjem med vores lille nye baby med burger og fritter i bilen. Det er vej også en måde at fejre det på;-)
Og nu er det så allerede 3 år siden. Hun har (næsten) altid været nem, men de sidste par måneder er hun trådt kraftigt i karakter! Så der er er daglige kampe og hun giver ikke så let op. Forleden råbte hun efter mig: "Mor, kom så HER! Ellers får du en røv fugl!" -
Men på trods af alle kampene (og truslerne) så er hun stadig min lille dejlige Bellafisen!

11 kommentarer:

  1. Stort tillykke. Og tak for den fine fødselsberetning :o)
    Rigtig god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, hvilken mor elsker ikke at fortælle om sine fødsler;-)

      Slet
  2. Hvor lyder hun bare skøn. Røv fugl ;) Tillykke med hende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja der kommer så mange gode i øjeblikket - det er svært at holde masken når man bliver truet med en "røv fugl" ;-)

      Slet
  3. Det er da dagens sødeste befaling jeg har hørt/læst idag; ..."røv fugl", hhihihihi ;)
    Børn er s** herlige!

    Tillykke med hende!
    // Rikke //
    CUPCAKE-STYLISTEN

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med hende :) Tak for en sød fødselsberetning!

    SvarSlet
  5. Tillykke med hende.... Der er et par mdr. til vores yngste datter bliver 3 år, (og det startede også med vandafgang mens vi sad og fik eftermiddagsfrugt!) og hold nu op hvor hun kan være en prøvelse.... Hun er i totalt "vil selv, kan selv" udvikling, og kan blive helt hysterisk hvis hun ikke får lov!

    SvarSlet