17 februar 2013

Clutch






Jeg har syet en clutch/make-up pung i det nye stof jeg købte forleden. (Jeg har også en pude på vej i samme stof, men jeg mangler lige at få købt en lynlås dertil) Jeg er vild med mønstret og kombi'en med den grove lynlås og neon bånd. Jeg er dog ikke helt tilfreds med mine lynlås/inderstof-færdigheder! Kan simpelthen ikke få de hjørner til at se pæne ud, og kunne heller ikke helt greje, hvordan inderstoffet/foret skulle syes - det har jeg ikke lige prøvet før. Det blev ok - men med plads til forbedring! Er det nogen der kender en god DIY til lynlås og foer?

17 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin :) Jeg har selv samme stof til at ligge, som jeg skal have syet noget i.
    Mht. DIY's - så prøv at kigge på pinterest. Der har jeg selv fundet mange gode - og især mht. at sy lynlås i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har også kigge på Pinterest, men synes ikke den jeg fandt var så godt - men jeg må lige ind og lede igen! Det kniber nok også lidt med tålmodigheden, når jeg sidder ved maskinen - så skal den bare være færdig!

      Slet
  2. Årh hvor er den fed :-D Super flot stof.

    SvarSlet
  3. Den er super fed og det stof er bare for lækkert. Hvor er det fra?
    Kh Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lena - stoffet er fra Stof 2000 - tror også jeg skal ind og have noget mere:-)

      Slet
  4. Super, super fin. Marapytta Line har en måde at sy den super fin på, men det er vist især tålmodighed der skal til.

    Der er den her: http://www.skiptomylou.org/2009/01/14/how-to-make-a-lined-zipper-pouch-tutorial/

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - tak for link - Line har mange gode tips, men den her kendte jeg ikke. Jeg må ind og kigge:-)

      Slet
  5. Hvor er den fed! Mht. til DIY så har jeg brugt denne en del gange, da jeg startede med at sy - du ved når det kniber med at huske det fra gang til gang.

    http://ayumills.blogspot.dk/2010/08/tutorial-patchwork-wristlet.html

    Meget overskuelig og brugbar synes jeg - døm selv;-)

    KH
    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Perfekt - den skal jeg lige have prøvet! Tusind tak:-)

      Slet
  6. Den er mindst lige så pæn i fuld størrelse. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maiken - du må en tur i Stof 2000, og så glæder jeg min til at se resultatet:-)

      Slet
  7. Tror jeg skal prøve nogle af de DIYs - for jeg synes selv det er svært at få pæne hjørne.

    Kh Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er SÅ svært - og kræver tålmodighed!

      Slet