06 januar 2013

Kork-lovin






Jeg har fundet nogle små korkbrikker i genbrugen, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal bruge dem til endnu. Overvejer at klippe julepynt a la noget jeg så hos angcenia - det er så fint! Nu er der jo lang tid til næste jul, så jeg forsøger også at finde på noget jeg kan have glæde af hele året. Eller måske skulle jeg bare bruge dem som de er, under lysestager og andre småting (ellers måske jeg bare skulle på jagt efter mere kork:-)) 
Men her er ihvertfald lidt kork-inspiration jeg har fundet på Pinterest... Har I andre idéer?

Billede lånt herfra

Billede lånt herfra

Billede lånt herfra

Billede lånt herfra

13 kommentarer:

  1. ØJ sikke mange fine ideer du viser her.

    Det er sjovt at kork er kommet igen og godt at man kan genbruge det fra genbrug for korkegene har det jo ikke rigtigt godt og man kan ikke bare plante nye for det tager lang tid før de er klar til at producere kork.

    Godt nytår.

    SvarSlet
  2. Jeg tilføjer lige: Jeg synes helt principelt at det er lidt ærgeligt at du ikke linker til de mennesker der har arbejdet med disse ideer og billeder. Jeg ved godt at mange synes det er ok når det er billeder fra pintrest og det er en af flere grunde til at jeg har blandede følelser for pintrest. Jeg bliver selv lidt ærgelig når jeg ser mine billeder på websider uden kildehenvisning og det er faktisk direkte ulovligt.

    Det er slet ikke for at være sur og jeg håber ikke jeg har fået formuleret mig for skrapt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marina, det er helt ok. Jeg tænkte egentlig at man sagtens kunne finde kilden, da jeg har et link til min Pinterest i højre side, hvor billederne ligger. Og derfra klikker man jo direkte ind til kilden. Men det er jo en lidt længere vej selvfølgelig. Men jeg kan godt se hvad du mener, så det vil jeg da gøre fremover:-)

      Slet
    2. Har nu opdateret med direkte links...

      Slet
  3. Nej hvor er de fine, leger selv med tanekn om at skulle igang med det der kork -- men det er som om der er rigeligt med kork-minder fra min barndom ;o) Men mon ikke de første stykker kork snart indfinder sig i hjemmet ;o) Flot det er det jo ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er sjovt som tingene kommer igen efter nogle år. Jeg kan også huske kork fra jeg vra yngre, og da syntes jeg det var SÅ grimt;-)

      Slet
  4. Kære Ibsens. Selvfølgelig kan man gå via din pintrest side men min pointe er snarere at de mennesker der arbejder med at få ideerne, lave DIYs og tage lækre billeder har fortjent lidt direkte linklove for deres arbejde. Dertil kommer selvfølgelig at det er lettere for dine læsere at klikke direkte på links fremfor at gå via din pintrest.

    Tak fordi du lyttede til mig, jeg er så glad for at du forstod mig rigtigt.

    SvarSlet
  5. Jeg takker mange gange for linket. Jeg er fuldstændig vild med kork, så den ide med at hænge smykker på, den hapser jeg:0) God dag. Kh Maria

    SvarSlet
  6. Sikken mange fine idéer.
    Jeg er aldrig selv faldet for det der med kork (måske har jeg dårlige erindringer om kork fra barndommen: Jeg tænker straks grimme korkgulve), men det er alligevel fedt at se, hvordan det kan bruges på mere dekorative måder. :-)

    SvarSlet
  7. Hej Ibsen.

    Sikke nogle fine billeder!

    Det kan være du vil finde min helt nystartede webshop interessant: www.korkshop.dk
    Der er både dækkeservietter, forklæder, tasker, paraplyer, punge, smykker osv. i det lækre kork :-)

    Hav en rigtig god aften!

    Mange hilsner Caroline

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne nemt være! Jeg smutter straks ind dog kigger:-)

      Slet